Gå til indhold

Afsnit for lungesygdomme

Vi undersøger og behandler sygdom i lungerne og andre sygdomme, der kræver medicinsk behandling fx KOL, tuberkulose og lungebetændelse.

Behandlinger

​Du kan blive indlagt akut, eller hvis vi har planlagt det. Vi undersøger og behandler mange forskellige sygdomme fx:

  • KOL
  • Lungekræft
  • Tuberkulose
  • Lungebetændelse
  • Infektioner i lungerne

Din indlæggelse

Vi planlægger dit forløb sammen med dig og dine pårørende. Det er vigtigt, at du ved, hvad der skal ske, og at du føler dig tryg.

  • Akut indlæggelse
    Hvis du bliver indlagt akut, får du og dine pårørende alle relevante informationer på hospitalet.
  • Planlagt indlæggelse
    Hvis du bliver indlagt planlagt, får du information i din indkaldelse eller i ambulatoriet.​​

Når du skal indlægges, skal du huske:

  • Din medicin
  • Toiletartikler
  • Hjemmesko, morgenkåbe og løsthængende tøj
  • Briller, høreapparat eller hvad du ellers har brug for​

Kontakt os, hvis du har spørgsmål i forbindelse med dit forløb.​ Det kan være en god idé at skrive ned hjemmefra, så du husker at få svar på alle dine spørgsmål.

Spørgsmål

Der kan opstå mange spørgsmål i forbindelse med behandlinger. Du er velkommen til at kontakte os det første døgn efter din udskrivelse, herefter skal du kontakte din egen læge. ​

Kontakt

Adresse

Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F.

Lungesygdomme - Afsnit

Medicinsk Afdeling

Strandboulevarden 68

4800 Nykøbing F.

Se kort

Find vej

Åbningstider

Døgnåben.

Besøgstider

Alle dage kl. 9.00-22.00.
Vis hensyn - hviletid kl. 12.00-14.00

Ring til os

Døgnåben for pårørende.
Vi beder om, i videst muligt omfang, at undgå travle perioder omkring vagtskifte, dvs. kl. 7.00, 15.00 og 23.00.

Skriv til os

Øvrig information

Afsnit for lungesygdomme er en del af Medicinsk Afdeling. Når du sender mail til os, sender du til afdelingens hovedpostkasse. Du skal derfor huske at skrive, hvilket ambulatorium/afsnit dit forløb er tilknyttet. Så skal vi nok sørge for, at din henvendelse kommer frem til det rette personale.